BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Jeigu norite rasti daugiau gerų straipsnių, spauskite “Įdomūs įrašai” viršuje. Taip pat galite rasti sau įdomių įrašų naršydami pagal temas (pasirinkite temą dešinėje).

Praeitame įraše siūliau įrengti platų dviračių takų tinklą. Dabar siūlau sutvarkyti viešojo transporto sistemą. Šio straipsnio mintis galima pritaikyti VT sistemai net dabar.

1. Sukurti duomenų bazę.

Reiškia, reikia sukurti internetinį tinklapį, kuriame būtų kiekvienos stotelės tvarkaraštis, surašyti maršrutai. Mikroautobusus tame tinklapyje galima “raportuoti”, arba pažiūrėti, kuris mikroautobusas važiuoja kokiu laiku (tokiu būdu žmogus gali sužinoti, koks mikroautobusas neatvažiavo ir jį raportuoti). Taip pat reikėtų galimybės planuoti maršrutus - tarkim, pasirenkate, kokią atkarpą važiuojate dviračių taku, ar kuriame dviračių nuomos punkte išsinuomojate dviračius, kuriame priduodate, kuriuo laivo reisu plaukiate, kokią atkarpą einate pėsčiomis.

2. Pažymėti mikroautobusus.

Ant kiekvieno mikroautobuso užklijuoti specialų numerį. Jeigu, pavyzdžiui, mikroautobusas pravažiavo stotelę nesustojęs ar praleido reisus, tai matęs žmogus gali “raportuoti” mikroautobusą. Žodžiu, tai gali būti kaip ir skundas, ir pagal numerį, kurį užsirašė žmogus, galima sužinoti, kuris tai mikroautobusas.

3.  Atnaujinti tvarkaraščių keitimo sistemą.

Dažnai tvarkaraščiai cilindruose yra net kelių metų senumo, o kai kuriose stotelėse cilindrai tušti, sudeginti, “numauti” arba sudaužyti. Reikia tvarkaraščius dažniau keisti, bent jau galinėse (kai kuriose išvis nėra, pvz.: AB “Izomega” ir AB “Alytaus pieninė”) ar svarbesnėse tarpinėse stotelėse. Taip pat reikėtų ką nors sugalvoti anti-vandališko, nes dažnai atokesnėse stotelėse nauji cilindrai išbūna vos kelias savaites.

4. Vandens transportas.

Aš esu rašęs, kad reikėtų įrengti prieplauką prie Alytaus piliakalnio ir ten galėtų išsilaipinti keleiviai iš Druskininkų ir Kauno. Bet vienas laivas renginių Dainų slėnyje metu galėtų plukdyti keleivius iki A. Juozapavičiaus prieplaukos. Jei nebūtų nuostolinga, laivelis galėtų plaukioti ir vasaros savaitgaliais. Būtų tikrai puiki atrakcija ir, manau, kad duotų nemažai pelno.

5. Bilietas.

Vieningą bilietų sistemą sunku įvesti, kadangi beveik visuose maršrutuose yra skirtingi vežėjai ir vieno vežėjo mikroautobusų yra daugiau negu kito kai kuriuose maršrutuose (pavyzdžiui 8 maršrute iš 10-ties 4 yra “Multivano” mikroautobusai). Labai nepatogu, kad bilietų negalima įsigyti spaudos kioskuose ir nėra dieninių, savaitinių, mėnesinių, metinių bilietų. Abejoju, ar pavyktų bent įvesti šiuos bilietus. Bet, manau, populiariausiuose maršrutuose reikia įvesti laikinai - paeksperimentuoti. Tik reikėtų truputį kitaip išdėstyti tvarkaraščius.

***

Ir pabaigai Alytaus viešojo transporto schema. Lyg ir niekas dar nebuvo jos nubraižęs, tai šį darbą padariau aš. Jei radote kokių netikslumų, komentuokite.

Patiko (2)

Rodyk draugams

Komentarai įrašui “VT tobulinimas”
  1. lina.s rašė:

    Geros idėjos. Nors Alytuje su viešuoju transportu visai netenka susidaurti. O duomenų bazei kuo puikiausias pavyzdys galėtų būti vilniustransport.lt, ten ir laikus, ir trumpiausius maršrutus, netgi kelionės kainą galima sisižinoti. O dėl vieningos bilietų sistemos - tai ji būtina. Nusipirkai sau dieninį/ savaitinį/ mėnesinį bilietą ir baigta, važinėji sau ramus. Tik įdomu, ar šiuo metu visų firmų bilietai kainuoja vienodai? Nes kai šimtas auklių, tai vaikas be galvos, švelniai tariant balaganas turėtų gautis tiek dėl kainų, tiek dėl optimalaus maršrutų dažnio ir tinklo sudarymo, tiek dėl bendros darniai veikiančios sistemos. Apie VT tinklą taip pat būtų galima diskutuoti, kur maršrutai išdėstyti optimaliai, kur galbūt jų trūksta. Įdomu būtų pamatyti važiuojančiųjų viešuoju transportu srautų schemutę, bet vėlgi - “šimtas auklių” ir apie tai turbūt beviltiška svajoti, bent jau kol kas. Infrastruktūra. Manau, kad kiekvienoje stotelėje būtina sokia schemutė, kaip tavo, taccido, sudarytoji. Nes pvz., jei dabar man reikėtų pervažiuoti Alytų, aš net neįsivaizduoju, kur kokie maršrutai, kas kiek laiko ir pan. Būtų schema - atėjai, pasižiūrėjai ir broblemos nėra. Ką dėl tų vandalų galima pasakyti… Čia reikalai dar beviltiškesni. Cilindrai man asmeniškai visai prie širdies, bet jei, kaip minėjai, kai kur tik pora savaičių išlaiko… O dėl tvarkaraščių atnaujinimo, tai įdomu, kas apskritai už tai atsakingas, jei sukabinti kelių metų senumo. Ar nebus taip, kad dar kartą pasitvirtina “šimtas auklių”?:D Vandens transportas. Čia jau ir aš siūlyčiau pora stotelių “viršaus” :D Pvz., apie Radžiūnus, ties Kaniūkų tiltu, Dainų slėniu, toliau - neseniai įrengta ties Upelio (ar Nemuno) gatve ir ties statomu tiltu. Iš to kuo puikiausiai būtų galima ir turizmo maršrutą daryti, bet tai jau kitas klausimas, ir tikriausiai jau buvo aptartas, iškart neprisiminsiu.

    Ir dar. Eilinį kartą dėkoju už entuziazmą ir darbą. Jei ir ne visada pakomentuoju straipsnį, tai tik dėl laiko stokos, darbai nuolat spaudžia, bet tikrai kiekvienąkart perskaitau ir laukiu naujų idėjų, kurios, beje, tikrai įdomios, nesvarbu, ar jos būtų įgyvendinamos dabar, ar po dvidešimties metų:)) Džiaugčiausi, jei tokie žmonės dalyvautų rengiant ateinančius miesto strateginius, bendruosius planus:)

  2. Dėkui už komentarą :)
    Visų firmų bilietai kainuoja vienodai. Tačiau dar prisimenu, kai prieš 5 metus važinėdavo vienas 10-o maršruto mikroautobusas, kuriame bilietas kainuodavo ne 80, o 60 ct. Spėju, kad tai buvo V. Dragūno IĮ.
    Dėl tų bilietų būtų sunku - nes skirtingos įmonės. Bet vistiek reikėtų pamėginti. Lyg ir buvo kažkas kalbėta pernai, kad gal bus pertvarka VT kitąmet.

Komentuokite