BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Vėl mąsčiau apie Alytaus troleibusus. Esu apie juos rašęs, galite pasiskaityti. O dabar maršrutų tinklą truputį pergalvojau ir aprašysiu detaliai kaip vystyti VT nuo dabartinės būklės iki troleibusų.

1 žingsnis puikios VT sistemos link

Nuo susisiekimo priklauso miesto vystymasis ir gyvenimo kokybė. Automobilių skaičiaus didėjimas ir politika jų naudai atneša tik bloga - susidaro spūstys, didėja užterštumas, triukšmo lygis, reikia daugiau aikštelių, platesnių kelių, kitiems eismo dalyviams tampa nesaugu. To išvengti galima darniai vystant ekologiško, daug keleivių pervežančio viešojo transporto (VT) sistemą ir skatinti žmones ja naudotis. Deja, dabar Alytuje, kaip ir kitur Lietuvoje, VT nyksta. Tai susiję su netinkama politika ir visuomenės nusistatymu.

Bet Alytus gali pasakyti NE automobiliams ir tapti žalesniu miestu!

Kaip bebūtų gaila, yra dvi labai didelės kliūtys: autobusų stotis stovi netinkamoje vietoje ir keleiviai vežami privačių vežėjų, o ne autobusų parko. Pirmas žingsnis puikios VT sistemos link gali būti daugumos mikroautobusų pakeitimas į žemagrindžius midibusus. Tai į autobusus panašios transporto priemonės, tik perveža mažiau keleivių. Be to, jos gali būti pritaikytos neįgaliesiems, ir apskritai, yra daug patogesnės keleiviams nei mikroautobusai ir geriau atrodo.

2 žingsnis

Kitas žingsnis - privačių įmonių susikooperavimas/susijungimas, kad būtų galima įvesti vieningą bilietų sistemą. Turėtų atsirasti mėnesiniai bilietai, galbūt net elektroninis bilietas. Šiuo metu yra tik vienkartiniai bilietai - tai labai didžiulis minusas. Turbūt jau įsitikinote, kad dabartinė VT sistema degradavusi.

3 žingsnis

Turi atsirasti bendra politika VT labui - suteikiamas prioritetas prieš lengvuosius automobilius. Taip pat tobulinama keleivių informavimo sistema - sukurtas atskiras tinklapis su nuolat atnaujinamais tvarkaraščiais, visomis naujienomis apie VT eismo pakeitimus, maršrutų schemomis ir t. t. Reikia ir įvairių VT naudojimą skatinančių kampanijų.

Įvykdžius šias permainas keleivių srautai turi didėti. Jeigu nedidėja - reiškia, per mažai padaryta. Jei didėja - jau galbūt būtų galima pradėti galvoti apie troleibusus.

4 žingsnis. Troleibusų sistemos įdiegimo 1 etapas

Manau, kad pelningiausia išliks dabartinio 7 mikroautobusų maršruto trasa. Ja galėtų kursuoti troleibusai.

1. AB "Dainava" - Artojų g.

I etapas

Pirmu etapu reikėtų nutiesti apie 8,8 km (toks maršruto ilgis) kontaktinio tinklo nuo stotelės AB “Dainava” Ulonų, Pulko, Jotvingių, Naująja, Putinų ir Pramonės gatvėmis iki dabartinės stotelės “Všį Verslo kaimelis” (siūlau pervadinti “Artojų g.”). Ten būtų apsisukimo žiedas.

Taip pat reikėtų nupirkti 4 troleibusus. Piko metu jie kursuotų kas 13 minučių, ne piko - daugiausiai kas 17 min. Taip būtų pervežami iki 500 keleivių per valandą viena kryptimi.

Troleibusų maršrutai:

1. AB “Dainava” - Artojų g.

(aptarnautų 4-3 troleibusai kas 13-17 minučių)

Troleibusų sistemos įdiegimo 2 etapas

Į pramonės rajoną, centrą važiuoja daug Vidzgirio ir Likiškėlių gyventojų. Kad autobusų/midibusų maršrutai nesidubliuotų su troleibusų, reikia, kad tuose mikrorajonuose būtų troleibusų linija. Jeigu ji ten bus, pagrindiniai VT koridoriai bus aptarnaujami vien troleibusų.

II etapas

II etapas

Pirmiausia siūlau praplatinti Statybininkų g. atkarpą (nuo Naujosios iki Likiškėlių g.) iki 4 juostų, dvi iš jų paskirti VT. Taip troleibusai neįstrigs spūstyje. Tada reikia nutiesti 1,1 km kontaktinio tinklo iki sankryžos su Jurgiškių g. Ten jau yra stotelių įvažos, trūksta tik nedidelio apsisukimo žiedo. Prireiks dar 6 troleibusų, mat atsiras du nauji maršrutai į Vidzgirį.

Troleibusų maršrutai:

1. AB “Dainava” - Artojų g.

(aptarnautų 4-3 troleibusai kas 13-17 minučių)

2. Likiškėliai - Artojų g.

(aptarnautų 3-2 troleibusai kas 15-18 minučių)

3. Likiškėliai - AB “Dainava”

(aptarnautų 3-2 troleibusai kas 15-18 minučių)

Troleibusų sistemos įdiegimo 3 etapas

Pilnai išbaigti troleibusų sistemą ir įgyvendinti paskutinį etapą reikės, kad būtų nutiestas geležinkelis Alytus - Valkininkų gelež. stotis. Jis numatytas apskrities bendrajame plane. Turbūt atsirastų keleivinių traukinių maršrutai (bent jau Alytus - Vilnius).

III etapas

III etapas

Savaime suprantama, kad geležinkelio stotis turėtų turėti puikų pasiekiamumą miesto viešuoju transportu. O jis galėtų būti troleibusai! Tereikėtų pratęsti troleibusų liniją 2,3 km nuo Likiškėlių likusia Statybininkų gatvės atkarpa, Jūratės ir Krivulės gatvėmis iki stoties. Tam būtina išasfaltuoti gatves. O kad maršrutų intervalai būtų patrauklesni, reikia įsigyti dar 2 troleibusus.

Troleibusų maršrutai:

1. AB “Dainava” - Artojų g.

(aptarnautų 4-3 troleibusai kas 13-17 minučių)

2. Geležinkelio stotis - Artojų g.

(aptarnautų 4-3 troleibusai kas 13-17 minučių)

3. Geležinkelio stotis - AB “Dainava”

(aptarnautų 4-3 troleibusai kas 13-17 minučių)

Įgyvendinus III etapą troleibusų parką sudarys 12 troleibusų. Jais bus galima nuvažiuoti į autobusų, geležinkelio stotis, pagrindinius daugiabučių mikrorajonus ir pramonės rajonus. Kitais maršrutais važinės midibusai. Alytus turės patrauklią ir ekologišką viešojo transporto sistemą.

Taip atrodytų maršrutų schema

Taip atrodytų maršrutų schema

Ačiū už skaitymą, rašykite komentarus.

Patiko (3)

Rodyk draugams

Komentuokite