BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Ar Alytuje galėtų būti troleibusai? Taip, jei augtų gyventojų skaičius ir keleivių srautai, būtų pakankamas finansavimas ir taip toliau. Žodžiu, tai utopija, bet… Jeigu būtų svarstoma galimybė įrengti troleibusus Alytuje, sugalvojau, kaip viskas būtų.
Galvojau apie ankstesnį tramvajaus straipsnį. Jis TIKRAI fantastinis. Nes JEIGU būtų poreikis papildomai VT rūšiai, nebent troleibusai būtų pasirinkti.


Maršrutas
Pirmiausia galvojau apie maršrutą Jotvingių g. - Všį Verslo kaimelis, bet juo naudotųsi per mažai žmonių ir mikroautobusai/autobusai, vežantys keleivius iš mikrorajonų, kur nėra troleibusų, į pramonės rajoną, dubliuotų troleibusų maršrutą. Persėdimai irgi nėra patogu tokiam mažam miestui.
Didžiausias keleivių srautas būna 7 mikroautobusų maršrute. Bet nuo Všį Verslo kaimelio (buv. stotelės AB “Alytaus mėsa”) iki “Alytaus pieninės” kontaktinio tinklo tiesti tikrai nėra reikalo (jeigu keleivių ten padaugėtų, troleibusai galėtų nuvažiuoti ir be laidų).
Taigi, maršrutas būtų toks - AB “Dainava” - Centras - Artojų g.
Stotelė “Všį Verslo kaimelis” (AB “Alytaus mėsa”) būtų pervadinta į Artojų g. ir ten būtų įrengta troleibusų apsisukimo aikštelė. AB “Dainava” stotelėje apsisukimo aikštelė būtų įrengta ne ten, kur dabar apsisuka mikroautobusai, o toje pusėje, kur yra šašlykinė.
Logiška būtų vieną eismo juostą Naujojoje gatvėje atiduoti VT, tuo labiau, kad automobiliams liktų dar dvi. Taip troleibusų greitis padidėtų.
Kursavimo dažnumas
Būtent tai ir yra argumentas prieš troleibusus Alytuje - kadangi troleibusai skirti pervežti didelius kiekius žmonių. Bet jeigu, kaip sakiau, keleivių srautai ir gyventojų skaičius didėtų…
Pabandome išsiaiškinti dabartinę situaciją. Mikroautobusai dabar apvažiuoja visą maršrutą (A - B - A) maždaug nuo 40 min. iki 1:05 h. Sakykime maršruto apvažiavimo laikas - 1 h. Iš viso darbo dienomis, piko metu, į Pramonės gatvę, maždaug per 1 h laiko tarpą, važiuoja 32 mikroautobusai 5-iais maršrutais. Tarkim, kad piko metu visi jie važiuoja apypilniai: kiekvienas veža kokius 16 keleivių. Gausime, kad per valandą (piko metu) į pramonės rajoną atvežami 542 žmonės. Kadangi troleibuse telpa kokie 100 žmonių, per valandą į pramonės rajoną neturėtų būti daugiau nei 5 troleibusų reisų.
Intervalai:
Darbo diena
6:00 - 9:00 val. kas 12-13 minučių
9:00 - 15:00 val. kas 17 minučių
15:00 - 19:00 val. kas 12-13 minučių
19:00 - 23:30 val. kas 22 minutes
Troleibusas nuo “Dainavos” iki Artojų g. nuvažiuotų per ~23 min., tai visą maršrutą įveiktų per ~51 min. (kartu su prastovomis - vairuotojo poilsiu). Piko metu turės važinėti 4 troleibusai, ne piko - 3 troleibusai. Laiku 19:00 - 23:30 vairuotojams turėtų būti ilgesnės prastovos - maršrutas užtruktų 66 min. (išlaikyti intervalui, kurio negalima dažninti dėl keleivių negausumo).
Savaitgaliais intervalas bus visai nepatogus - kokios 22-25 min. Bet juk troleibusai atsirastų tik miestui augant ir didėjant keleivių srautams…
Įranga
Visą troleibusų parką tesudarytų 5 troleibusai - 4 kursuojantys nuolat ir 1 atsarginis. Ir pats parkas būtų tik aikštelė troleibusams ir pastatas remontui su administracija. Tai galėtų stovėti prie troleibusų apsisukimo aikštelės Artojų g. ar Pramonės g. arba vietoj senos stoties (aišku, neužimtų viso jos ploto!).
VT pritaikymas
Kitas transportas turėtų nedubliuoti troleibusų.
Būtų tokie maršrutai:
1T (troleibusų maršrutas) AB „Dainava” - Artojų g.
2 (aut., vienakryptis) Sudvajų g. - Likiškėlių g. - Jazminų g. - Naujoji g.
3 (aut., vienakryptis) Naujoji g. - Jazminų g. - Likiškėlių g. - Sudvajų g. - Naujoji g.
4 (aut.) AB „Alytaus chemija” - Centras (sena stotis, ten būtų apsisukimo aikštelė)
5 (aut.) SB „Nemunas” - (Druskininkų g.) - AKKC
6 (aut.) Gelež. stotis - Sūkurio g. - Centras
7 (aut.) Centras - Ligoninės g. - AB „Izomega” - Miklusėnai
8 (mikr.) Artojų g. - AB „Alytaus pieninė” - Putinų g. - A. Jonyno g. - Centras
9 (mikr.) Lelijų g. - AKKC
10 (mikr.) Centras - Pulko g. - Santaikos g. - Vidzgiris - NMC (dabar tiesiamos Likiškėlių ir Žuvinto gatvės) - AKKC
Kai kuriems keleiviams reikėtų persėsti iš autobusų/mikroautobusų į troleibusus, tad praverstų el. bilietas. Bet jeigu paleistume autobusus maršrutu Centras - Vidzgiris - Artojų g. daug persėdimų nereikėtų daryti, nes Vidzgiris turėtų tiesioginį susisiekimą su pramonės rajonu.

Kaina

Jeigu 1 km gatvės infrastruktūros įrengimo kaina 2,6 mln. Lt, tai visos linijos kaina 22 mln.

Jeigu troleibusas kainuotų ~800 000, tai penki atsieitų 4 mln.

Nežinau, kiek kainuotų troleibusų parkas, bet viskas kainuotų bent 26 milijonus litų.

Perspektyvos

Ateityje, išdygus pramoniniam parkui šiauriau Artojų g., galima ten link pratęsti troleibusų maršrutą. Kitų perspektyvų nėra - tiesti tinklą Vidzgiryje nepraktiška, I Alytuje per mažai keleivių.

Išvada: jeigu troleibusų infrastruktūra nekainuotų nė cento, troleibusai vis tiek dabartinėmis sąlygomis neapsimokėtų:
dėl per mažų keleivių srautų - todėl didelis intervalas, kas nepatrauklu;
dėl kito VT - kad autobusai/mikroautobusai nedubliuotų troleibusų maršruto, reikėtų persėsti, kas nepatrauklu;

Ačiū, kad skaitėte :) Beje, sukūriau Vikipedijoje straipsnį: http://lt.wikipedia.org/wiki/Alytaus_viešasis_transportas
Nepamirškite pakomentuoti ir sėkmės :)
Kitas straipsnis - šeštadienį.

Patiko (1)

Rodyk draugams

Komentarai įrašui “Alytaus troleibusai”
  1. Mettal rašė:

    Šaunus straipsnis - labai įdomu skaityti. Patiko logiški apmastymai ir geros išvados :).

  2. Ačiū už komentarą :)

  3. Oi kol toki dalykai b8tu pas mus..

Komentuokite